آشنایی با لوله پلیکا + ویژگی ها و کاربردها و کلیپ آموزشی

کاربرد های لوله پلیکا

ممکن است بسیار نام لوله پلیکا را شنیده باشید و حتی شاهد نصب آن بوده باشید. لوله هایی که بیشتر برای سیستم لوله کشی فاضلاب به کار می روند. این نوع لوله به اشتباه توسط برخی پولیکا نوشته می شود و نگارش صحیح آن پلیکا است. لوله پلیکا گاه به نام اولین تولیدکننده آن یعنی U-PVC هم در ایران شناخته و نام برده می شود. لوله هایی پلاستیکی مانند و خاکستری که بیشتر به عنوان لوله های فاضلاب از آن استفاده می شود.

لوله پلیکا کاربردها و مزایای فراوانی دارد و یکی از انواع لوله های فاضلاب است که بسیار پر طرفدار می باشد. برای آشنایی با دیگر انواع لوله های فاضلاب و ویژگی های آن ها، می توانید به مقاله مربوط به آن در برچسب مراجعه کنید.

کلیپ آموزشی معرفی لوله پلیکا و ویژگی های آن 🎥

پیش از هر چیزی با دنبال کردن ویدئوی زیر می توانید نکات جالبی درباره ساختار لوله پلیکا و ویژگی ها و مزایای آن بدانید.

علت پرطرفدار بودن لوله پلیکا

کاربردهای زیاد لوله پلیکا باعث شده که بعد از لوله های پلی اتیلن، از پراستفاده و پر مصرف ترین مواد پلیمری به شمار روند و نیاز زیاد به این محصول نشان از افزایش تولید و آینده اقتصادی روشن آن است.
پلیکا بیشترین مطابقت را با نیازهای اقتصادی و مکانیکی در حوزه انتقال آب یا فاضلاب داراست. لوله های پوش فیت پی وی سی که برای انتقال آب و فاضلاب استفاده می شود جدیدترین مدل از مجموع لوله های پلیکاست که هم به سهولت نصب می شود و هم نشت نمی کند.

لوله پرطرفدار پلیکا
لوله پلیکا کاربرد های بسیاری دارد

شما می توانید برای باز کردن انواع لوله های فاضلاب، از خدمات لوله بازکنی در سید خندان و دیگر مناطق تهران و حومه استفاده کنید و با تماس با فنی کار های متخصص ما در این زمینه، از خدمات فوری، تضمینی و ارزان قیمیت لوله بازکنی برچسب بهرمند شوید.
لوله های پولیکای ساخته شده، به یکی از روش های فرآیند اکستروژن و قالب گیری تزریقی به محصول نهایی تبدیل می شوند. بیشترین مقدار پی وی سی اکسترود شده در ساخت انواع لوله پلیکا مثل لوله‌های انتقال آب و فاضلاب، لوله‌های آب تحت فشار به کار می روند.

مزیت های لوله پلیکا

کم وزن بودن پلیکا (پولیکا): لوله پلیکا نسبت به لوله هایی که با دیگر متریال ها ساخته می شود از نظر حجم خیلی فرق دارد. سبک بودن از مزایای لوله های پلیکاست. همین موضوع ایمنی کارگران را در محیط کار به شدت افزایش می دهد و بر سبک شدن سازه تاثیر زیادی می گذارد.

مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی: از آنجا که لوله پلیکا غیر رساناست و در برابر فعل و انفعالات الکتروشیمیایی که اسیدها و نمک ها دارند مقاوم است دچار خوردگی و پوسیدگی نمی شود و چون در سطح داخلی و خارجی همین شرایط را دارد برای جاهایی که خاک مهاج دارد مناسبتر است.

مقاوم در برابر ضربه: ساختار پلیکا به نحوی است که در برابر ضربات نه خیلی شدید مقاوم است و به راحتی نمی شکند. این خاصیت پلیکا، آن را از لوله هایی که با خاک رس بتن یا مواد دیگری ساخته می شود در موقعیت برتری قرار می دهد.
کاهش ضریب اصطکاک: مقاومت برابر جریان و کاهش اصطکاک سیال به علت صاف بودن دیواره های لوله پلیکا از مزایای آن است.

لوله پی وی سی
لوله های پلیکا به لوله های پی وی سی هم معروف هستند


عدم تاثیرگذاری روی کیفیت آب: لوله پلیکا (پولیکا) به هیچ وجه کیفیت آب انتقال داده شده را تغییر نمی دهد.

مقاومت شیمیایی: لوله پلیکا تا حدود 140 درجه فارنهایت در برابر انواع مواد شیمیایی و بسیاری از مواد شیمیایی که در منازل پیدا می شود از خود مقاومت نشان می دهد و دچار آسیب نمی شود.

عایق حرارتی: لوله پلیکا نسبت به دیگر انواع لوله به ویژه قدیمی ترها نسبت به حرارت رسانایی کمتری دارد و این خاصیت آن را یک عایق حرارتی مناسب برای انواع پروژه ها می کند.

برای رفع مشکلات فاضلاب منزل خود از خدمات لوله بازکنی در شریعتی و دیگر خیابان های تهران استفاده کنید. فقط کافیست محدوده مورد نظر خود را در سایت برچسب جست و جو کنید و پس از تماس با لوله بازکن های حرفه ای و با سابقه ما در این زمینه، در اسرع وقت مشکل خود را حل کنید.

انعطاف پذیری و مقاومت در برابر فشار: هم متخصصان پلیکا (پولیکا) را با مقاومت زیادش در برابر فشار می شناسند. با وجود آنکه پلیکا از ترکیب مواد پی وی سی خشک ساخته شده در برابر فشار تا حد زیادی مقاومت می کند و نمی شکند.

انواع کاربردهای لوله پولیکا

• استفاده از لوله پلیکا در شبکه های آب رسانی تحت فشار
• کاربردهای شهری و صنعتی
• پوشش کابل های مخابراتی
• انتقال فاضلاب های خانگی
• پوشش کابل های شبکه برق و نیرو

جمع بندی:

علل پر استفاده بودن لوله پلیکا چیست؟

پلیکا بیشترین مطابقت را با نیازهای اقتصادی و مکانیکی در حوزه انتقال آب یا فاضلاب داراست.

آیا سبک بودن وزن لوله های پلیکا، یک مزیت محسوب می شود؟

بله؛ این موضوع ایمنی کارگران را در محیط کار به شدت افزایش می دهد و بر سبک شدن سازه تاثیر زیادی می گذارد.

مقاومت لوله های پلیکا در برابر عوامل مختلف چگونه است؟

لوله پلیکا در برابر خوردگی و پوسیدگی توسط مواد شیمیایی، ضربه و فشار و… بسیار مقاوم است.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: