5 روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان و گچ!

چگونگی گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان از عوامل رایج گرفتگی لوله ها نیست ولی مسئله ایست که اگر اتفاق بیفتد به شدت می‌تواند صاحب منزل را درگیر کند، چرا که به این سادگی ها بر طرف نمی‌شود.

اگر با گرفتگی توالت، لوله فاضلاب، لوله برق و… با سیمان، مواجه شده اید، راه حل رفع گرفتگی را در این مطلب کوتاه توضیح داده ایم و همچنین در ادامه مناسب ترین حلال سیمان در لوله فاضلاب را به شما معرفی کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان 🎥

در ویدئوی زیر، در کمتر از 1 دقیقه، بصورت مختصر و مفید نکاتی را در خصوص رفع گرفتگی لوله برق با سیمان یا سایر لوله ها را شرح داده ایم.

گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان از نوع گرفتگی های بسیار سخت محسوب می شود، ما در این مقاله روش هایی را بیان کردیم که شما می توانید با استفاده از آنها مشکل خود را برطرف نمایید، اما چنانچه مشکل شما بسیار شدید بود و با این روش ها برطرف نشد، حتما از لوله بازکن ها و چاه بازکن های با تجربه برچسب در سراسر تهران کمک بگیرید که با پیشرفته ترین تجهیزات و در کمترین زمان ممکن، مشکل شما را به بهترین نحو برطرف می کنند.


جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان توسط لوله بازکنی در تهران روی دکمه زیر کلیک کنید:


روش های ساده رفع گرفتگی لوله با سیمان

گرفتگی لوله با سیمان معمولا در زمان بازسازی یا ساخت منزل در اثر بی احتیاطی می تواند رخ دهد. از بین بردن گچ و سیمان از داخل لوله فاضلاب، در صورتی که هنوز کاملا سفت نشده باشند، راحت تر انجام می شود.

در ادامه برخی از روش هایی که خودتان جهت رفع گرفتگی لوله خرطومی برق و گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان می توانید انجام دهید را معرفی کرده ایم.

1. فشار زیاد آب درون لوله فاضلاب

سیمان یا گچی که تازه وارد لوله فاضلاب شده باشند و هنوز کاملا سفت نشده باشند را می توان با ریختن آب با فشار بسیار زیاد برطرف کرد. برای اینکه این کار موثر تر واقع شود، می توانید از آب جوش یا آب خیلی گرم استفاده کنید.

2. استفاده از حلال سیمان در لوله فاضلاب

برای از بین بردن سیمان سفت شده در لوله فاضلاب، می توانید از محلول شیمیایی یا اسید ضد بتن استفاده کنید. این ماده با ترکیبات شیمیایی و بسیار اسیدی خود می تواند سیمان را در خود حل کند و گرفتگی لوله فاضلاب را از بین ببرد.

استفاده از حلال سیمان در لوله فاضلاب برای رفع گرفتگی
برای رفع گرفتگی لوله با گچ، می توان از حلال های شیمیایی و حلال گچ در لوله فاضلاب استفاده کرد.

نکته: رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان معمولا نیاز به صرف هزینه دارد، در صورتی که برخی دیگر از انواع گرفتگی های فاضلاب، به سادگی و در منزل برطرف می شوند؛ مثل: گرفتگی لوله با دستمال کاغذی، مدفوع، صابون و… . در صورت نیاز، می توانید مقاله رفع گرفتگی توالت با دستمال کاغذی را مطالعه کنید و نکات مربوط به این نوع گرفتگی های ساده را آموزش ببینید.

3_ باز كردن لوله فاضلاب سیمان با استفاده از دستگاه و فنر لوله بازکن

این روش در صورتی که سیمان خشک و سفت شده و به دیواره لوله چسبیده باشد، مورد استفاده قرار میگیرد. برای از بین بردن سیمان داخل لوله، باید یک دستگاه لوله بازکن الکترومکانیک یا الکتروپنوماتیک را تهیه کرده و فنر مناسب برای نوع و قطر لوله را به آن متصل کرده و فنر را به داخل لوله فرو برده و دستگاه را روشن کرده تا فنر با چرخش و حرکت جلو و عقب سیمان را از لوله خارج کند.

روش های تخصصی برای رفع گرفتگی لوله با گچ

همانطور که گفته شد رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان یا دیگر مصالح ساختمانی، زمانی که بسیار سفت شده باشند، مقوله ای نیست که بتوانید خودتان آن را به سادگی انجام دهید. بلکه باید به متخصصان این کار مراجعه کنید و برای رفع مشکل صرف هزینه کنید.

روش های تخصصی که برای رفع این مشکل وجود دارند:

1. تماس با متخصصین لوله بازکنی و چاه بازکنی

متاسفانه به دلیل نا آگاهی و بی توجهی افراد، سیمان و مصالح ساختمانی باقی مانده در لوله فاضلاب، باعث جدی تر و سخت تر شدن مشکل گرفتگی می شود. این اتفاق منجر به مشکلات بدتری می شود. از جمله: اختلال در سیستم عملکرد فاضلاب ساختمان، بازگشت پساب فاضلاب به سینک، توالت، آشپزخانه و… در خانه، نیاز به تعمیرات پر هزینه برای لوله کشی ساختمان و…

در نتیجه بهتر است در صورت مشاهده ریختن سیمان در لوله فاضلاب، فورا با متخصصان لوله بازکنی و چاه بازکنی در غرب تهران یا سایر محدوده ها تماس بگیرید تا با تجهیزات پیشرفته خود، گرفتگی توالت با سیمان یا گرفتگی لوله با سیمان را برطرف کنند.


جهت مشاهده شماره تماس متخصصین لوله بازکن غرب تهران و استعلام قیمت، کلیک کنید:


لوله بازکنی برچسب، یک پلفترم معتبر در خصوص ارائه این خدمات در سراسر تهران می باشد. متخصصان لوله بازکنی برچسب به صورت شبانه روزی در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران فعالیت میکنند و رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان یا سایر مصالح ساختمانی را به صورت تضمینی برطرف می کنند.

2. استفاده از واترجت (Waterjet) یا واتر بلستر (Water Blaster)

استفاده از دستگاه های واترجت یا واتر بلستر نیز از دیگر روش های تخصصی و نیازمند مهارت رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان می باشد.

معمولا متخصصان لوله بازکن و چاه بازکن مجهز به این دستگاه ها هستند. تجربه رفع گرفتگی توالت با سیمان توسط لوله بازکن جنت آباد تهران در برچسب:

“تکنسین چاه بازکنی جنت آباد به محل مراجعه کرد و با دوربین مخصوص محل گرفتگی و میزان گرفتگی را بررسی کرد. سپس تشخیص داد یک توده بزرگ سیمانی سفت شده، لوله را مسدود کرده است. در نهایت جهت رفع گرفتگی لوله با گچ از پمپ واترجت با فشار بسیار بالای آب استفاده کرد و جهت اطمینان از پاکسازی کامل، کمی محلول ضد بتن داخل لوله ریخت. گرفتگی لوله توالت با سیمان کاملا برطرف شد!”


برای تماس و استعلام قیمت از لوله بازکن جنت آباد در برچسب همین الان اقدام کنید:


نکاتی مهم هنگام گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

  • استفاده از اسیدها فایده ای ندارد و عمر مفید لوله فاضلاب منزل شما را کاهش می‌دهد. اسید تنها می‌تواند روی سیمان را بخراشد و قابلیت این را ندارد که تا عمق سیمان نفوذ کند و کاملا آن را منهدم و نابود کند، لذا استفاده از آن در رفع گرفتگی لوله فاضلاب، کار اصولی نیست.
برای رفع گرفتگی لوله با سیمان، از اسید استفاده نکنید.
اسید های لوله بازکنی، سیمان سفت شده را باز نمی کنند.

پیشنهاد: جهت آشنایی با دیگر دلایل گرفتگی لوله فاضلاب و راهکارهای آن ها می توانید مقاله علت گرفتگی لوله فاضلاب را بخوانید.

  • فنر لوله بازکنی برای رفع گرفتگی لوله با گچ بسیار مناسب است، چون قابلیت ارتجاعی دارد و با استفاده از دستگاه لوله بازکنی و هم چنین سر مته مناسب آن، باعث خرابی لوله نمی‌شود و می‌تواند به راحتی گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان را برطرف کند.
  • برای استفاده از دستگاه لوله بازکنی با فنر جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب با مصالح ساختمانی نیاز به مهارت خاصی است. در نتیجه توصیه می شوداز خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی برچسب استفاده کنید. با سرویس های برچسب می توانید خدمات تضمینی لوله و چاه بازکنی را در هر ساعت از شبانه روز در سراسر تهران دریافت کنید.
  • اگر می‌خواهید که از مشکل بزرگ گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان جلوگیری کنید و در حال ساخت منزل و یا باز سازی آن هستید، می توانید به سادگی در ورودی لوله ها از کیسه گونی یا پلاستیک استفاده کنید و ورودی ها را بپوشانید تا هیچ نوع ماده و مصالحی وارد آن نشود.

پرسشهای رایج از رفع گرفتگی لوله با سیمان و گچ

آیا می توانیم برای رفع گرفتگی لوله با گچ از محلول های اسیدی استفاده کنیم؟

✅ خیر؛ از بین بردن گچ و سیمان از داخل لوله فاضلاب با اسید، کار اصولی نیست. این کار نه به سیستم لوله کشی ساختمان آسیب میرساند، بلکه نتیجه چندان تاثیرگذاری روی برطرف شدن گرفتگی نیز ندارد.

بهترین راه برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان چیست؟

✅ گرفتگی لوله با سیمان یا مصالح ساختمانی از نوع گرفتگی های سخت و شدید می باشد. برای برطرف کردن آن بهتر است تنها از ابزارها و دستگاه های پیشرفته مثل دستگاه واترجت استفاده کرد. پلتفرم لوله بازکنی برچسب به شما کمک می کند در هر ساعت از شبانه روز که به چنین مشکلی برخوردید، نزدیک ترین لوله بازکن و متخصص این کار را پیدا کنید.

❓ چقدر احتمال دارد گرفتگی لوله با سیمان باز نشود؟

✅ گرفتگی لوله برق یا فاضلاب با سیمان، مشکلی نیست که قابل برطرف شدن نباشد، معمولا 80 الی 90 درصد احتمال حل مشکل وجود دارد، به شرطی که کار را به دست متخصص خبره و با تجربه بسپارید.

4.4/5 - (43 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: