4 دلیل رایج دستشویی کردن گربه خارج از خاک

دستشویی کردن گربه خارج از خاک به علت کثیف بودن خاک

دستشویی کردن گربه خارج از خاک، امری آزاردهنده برای صاحبان آن هاست و این مسئله مبنی بر بد آموزش دیدن گربه ها یا وجود نقصی نیست، بلکه صاحبان گربه باید از نیازشان آگاه باشند. برای پیشگیری از ادرار کردن گربه خارج از خاک باید به چند نکته توجه داشت، ضمن اینکه حتما می توان از یک دامپزشک برای رفع این مشکل کمک گرفت.

هیچ گربه ای بی دلیل در خارج از خاک خود دستشویی نمی کند. گاهی این مسئله می تواند ناشی از استرس یا شروع یک بیماری در گربه ها باشد. دفع ادرار ومدفوع در گربه می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در این مطلب، به چندین راهکار کاربردی برای جلوگیری از دستشویی نکردن گربه در خاک می پردازیم.

ادرار یا مدفوع گربه در خانه نشانه چیست؟

دستشویی و ادرار گربه خارج خاک و در خانه بسیار آزار دهنده است. ممکن است گربه ای را که چندین ساله به سرپرستی دارید این عمل را انجام دهد و برای شما سوال پیش آید که علت دستشويی كردن گربه بيرون از خاك چیست؟

دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد که در لیست زیر ذکر شده است و در ادامه به طور مفصل در خصوص هر کدام صحبت کردیم:

  • کثیف بودن ظرف خاک
  • مناسب نبودن محل ظرف دستشویی گربه
  • نامناسب بودن نوع خاک
  • تمیز نبودن خاک
  • استرس و ترس گربه
  • عقیم نبودن گربه

1_ نامناسب بودن نوع خاک دستشویی گربه!

نوع و برند خاک دستشویی گربه بسیار حائز اهمیت است. گاهی نوع خاک گربه می تواند دلیلی بر دستشویی کردن گربه خارج از خاک باشد. بوی خاکی که استفاده می شود می تواند در این امر تاثیر گذار باشد. بنابراین خرید خاک مناسب یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان گربه است.

گربه ها به طور غریزی دستشویی کردن را بلد هستند اما باید با انتخاب یک خاک مناسب هم سلامتی گربه و هم تمیزی خانه را فراهم کنیم. گربه هایی که در طبیعت زندگی می کنند عادت دارند داخل خاک دستشویی کنند و سپس روی آن را بپوشانند.

برای گربه های خانگی نمی توان از خاک طبیعی استفاده نمود، چون اولا خاک طبیعی ناخالصی زیاد دارد و برای خانه مناسب نیست، دوما انگل و باکتری های مختلفی امکان دارد در خاک طبیعی وجود داشته باشد که هم برای سلامت انسان و هم گربه زیان آور است.

دستشویی کردن گربه خارج از خاک و در خاک طبیعی
باید بدانید که گربه ها برای دستشویی کردن خارج از خاک، خودشان بعضا روی به خاک طبیعی می آورند.

لذا برای حل مشکل دستشویی کردن گربه خارج از خاک، خاک طبیعی را جایگزین نکنید و هر چیزی در منزل که باعث بوی بد و رشد باکتری و میکروب میشود را از بین ببرید. بوی بد فاضلاب و وجود حشرات موذی در منزل یکی از این موارد هستند که خبر از گرفتگی لوله فاضلاب می دهند و این موضوع می تواند باعث جذب گربه شده و منجر شود تا این حیوان در خاک خود دستشویی نکرده و به سمت بوی فاضلاب که برای او نزدیک به بوی خاک طبیعی است کشیده شود.

در این مواقع بهتر است پیش از بالا زدن ناگهانی چاه فاضلاب، سریعا اقدام کنید. سایت برچسب با ارائه خدمات فوری و شبانه روزی، رفع بوی بد فاضلاب را با ضمانت کامل انجام می دهد. کافیست نام محدوده مورد نظرخود را جست و جو کنید. به عنوان مثال اگر در محدوده غرب تهران ساکن هستید، می توانید لوله بازکنی تهران را در سرچ باکس ابتدای صفحه جستجو کرده و پس از تماس با تکنسین مدنظر اقدام به رفع مشکل خود نمایید.

2_ دستشویی کردن گربه خارج از خاک به دلیل کثیف بودن ظرف خاک!

یکی از دلایل دستشویی کردن گربه خارج از خاک می تواند به خاطر کثیف بودن خاک آن باشد. چرا که گربه ها موجوداتی کاملا وسواسی هستند و اگر ظرف خاک آنها به دقت تمیز نشده باشد ترجیح میدهند که در محلی دیگر غیر از خاک خود ادرار و مدفوع کنند!

دستشویی کردن گربه خارج از خاک به علت کثیف بودن خاک
گاهی دستشویی کردن گربه خارج از خاک، به علت کثیف بودن خاک است که باید هر چه زودتر نسبت به تمیز کردن آن اقدام کرد.

گربه ها دوست ندارند گربه دیگری از خاکشان استفاده کند. پس اگر بیش از یک گربه، در منزل نگه داری می کنید باید به این مسئله توجه داشته باشید و از ظروف خاک مجزا برای نگه داری آنها استفاده کنید.
چنانچه ظرف خاک تمیز شده باشد ولی باز هم گربه به استفاده از آن تمایلی نشان ندهد باید به دنبال دلایل دیگری باشیم.

البته باید به این نکته هم توجه کنید که به هنگام دستشویی کردن گربه خارج از خاک باید محل مورد نظر را به دقت با مواد شوینده تمیز نمود، به گونه ای که محل مورد نظر عاری از هرگونه بو و کثیفی باشد.

یادتان باشد هنگام تعویض خاک قدیمی و کثیف با خاک جدید، هرگز خاک کثیف گربه را داخل چاه توالت تخلیه نکنید! این کار موجب گرفتگی چاه توالت خواهد شد. در صورت انجام این خطا، برای رفع این مشکل، فنر زنی چاه توالت بهترین راهکار است! در هر نقطه ای از تهران که باشید، متخصصین لوله بازکنی برچسب، با بهترین ابزار و در سریع ترین زمان ممکن، ای کار را انجام می دهند.

3_ مناسب نبودن محل ظرف برای دستشویی گربه خانگی!

دستشویی کردن گربه خارج از خاک گاها ممکن است به خاطر مناسب نبودن محل ظرف خاکی باشد که برای او در نظر گرفتید.

دستشویی کردن گربه خارج از خاک به علت مناسب نبودن محل ظرف
محل ظرفی که مخصوص دستشویی گربه می باشد خیلی مهم است و اگر در جای شلوغ قرار بگیرد، باعث دستشویی کردن گربه خارج از خاک می شود.

گربه ها از محل های پر رفت و آمد برای دستشویی خودداری می کنند چون برای دستشویی کردن محل خلوتی را دوست دارند. گربه ها دوست دارن محل آب وغذایشان از محل دفع ادرار و مدفوع آن ها جدا باشد پس حتما به این دو نکته توجه کنید تا بتوانید تا حدودی از دستشویی گربه خارج از خاک جلو گیری کنید.

4_ استرس دلیلی دیگر برای دستشویی کردن گربه خارج از خاک!

دستشویی گربه خارج از خاک می تواند ناشی از وجود استرس در گربه باشد. استرس در گربه دلایل مختلفی دارد، مثل عوض کردن خانه، اضافه شدن حیوان خانگی دیگر یا حتی هم نوع خودشان به خانه و… . گاهی حتی با برطرف شدن عامل استرس در گربه ممکن است دستشویی کردن گربه خارج از خاک باز هم اتفاق بیوفتد؛ اما این عامل پس از رفع استرس ممکن است برطرف نیز شود.

درسایت برچسب مطالب جالب دیگری را نیز مورد بررسی و تحقیق قرار داده ایم. مثل مطلب دستشویی رفتن فضانوردان و یا دستشویی های شیشه ای در ژاپن که برای مطالعه آنها کافی است به سایت لوله بازکنی برچسب مراجعه کنید.

جمع بندی

از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید، از شما سپاسگزاریم. سایت لوله بازکنی برچسب به عنوان معتبر ترین سایت ارائه دهنده خدمات لوله و چاه بازکنی در سراسر تهران از جمله جنوب تهران، تمام تلاش خود را کرده است که بهترین خدمات را در خصوص رفع بوی بد فاضلاب و گرفتگی چاه به مشتریان ارائه داده و رضایت آنها را بدست آورد. تکنسین های لوله بازکنی ستارخان پس از تماس شما در اسرع وقت خود را به محل کار رسانده و جهت رفع مشکل تلاش می کنند، پس در صورتی که بوی بد فاضلاب در خانه شما بوجود آمد سریعا تماس بگیرید تا مشکلی برای گربه شما نیز بوجود نیاید.

4.5/5 - (42 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: