بیده توالت فرنگی چیست؟ نحوه استفاده + انواع بیده

بیده توالت فرنگی

بیده توالت فرنگی چیست؟ تجهیزاتی پیشرفته برای توالت فرنگی است که بدون نیاز به دست و شلنگ، اقدام به شستن فرد می کند.

از آنجایی که استفاده از توالت فرنگی دغدغه بسیاری از افراد بوده است، با وجود خودشور توالت فرنگی، استفاده از آن بسیار راحت تر شده است. اگر هنوز در خصوص دستشویی فرنگی خودشور دار ابهام دارید و نمیدانید که این سیستم چگونه کار می کند در ادامه، فیلم نحوه شستشو بعد از استفاده از توالت فرنگی با بیده برای شما بارگذاری شده است.

بیده توالت فرنگی چیست؟ 🎥

اگر این سؤال برای شما پیش آمده که خودشور فرنگی یا bidet چیست؟ خوب است بدانید، توالت فرنگی هایی که مجهز به سیستم بيده می باشند دستشویی فرنگی خودشور نامیده می شوند.
بیده توالت فرنگی وسیله ای است که شستن فرد یا همان مسئله طهارت گرفتن، بعد از استفاده از این نوع توالت را آسان کرده و نام علمی آن bidet می‌ باشد.
بیده در توالت فرنگی نصب می‌شود و بدون دخالت دست و به واسطه فشار آب، اقدام به شستن فرد می‌ کند که دیگر دردسرهای شستن با شلنگ را ندارد.

خودشور توالت فرنگی
بهترین توالت فرنگی خودشور

درست است که با اختراع بيده، یکی از مشکلات و دغدغه های استفاده از توالت فرنگی برطرف شده اما مسئله مهم اینجاست که این نوع توالت ها، به دلیل رعایت نکردن یکسری نکات دچار گرفتگی های سطحی و یا بعضاً شدید می شوند که بسته به نوع گرفتگی، روش ها و تجهیزات مورد استفاده نیز متفاوت است.

دقت کنید که نمی توان خودسرانه و بدون داشتن دانش لازم، اقدام به رفع گرفتگی توالت فرنگی با استفاده از هر روشی نمود؛ زیرا سیستم آن نسبت به توالت ایرانی پیچیده و حساس بوده و بعداً شما را متحمل به پرداخت هزینه های بیشتری می کند.

از آنجایی که سایت برچسب از مورد اعتمادترین سایت های خدمات لوله بازکنی در تهران می باشد، می توانید در هر منطقه ای از تهران نزدیکترین لوله بازکن به خود را به راحتی پیدا کنید.

به طور مثال اگر در تهران ساکن هستید می توانید برای رفع گرفتگی لوله و چاه فاضلاب خود، با متخصص ترین افراد لوله بازکنی صادقیه و سایر مناطق تهران تماس بگیرید؛ یا نام منطقه خود را جستجو کنید تا نزدیکترین لوله بازکن ها به شما پیدا شوند.

کارکرد و نحوه استفاده از بیده توالت فرنگی

نحوه استفاده از توالت فرنگی خود شور، کار سختی نیست. بيده در بعضی از توالت ها در حالت عادی به صورت جمع شده می باشد. با باز شدن شیر بیده توالت فرنگی، سری پاشش آن به سمت جلو آمده و عمل پاشش آب را انجام می‌دهد و بعد دوباره به صورت اتوماتیک جمع می‌ شود.
در صورتی که خودشور عملکرد درستی نداشته باشد، می تواند سیستم توالت فرنگی منزلتان را مختل نماید و با گرفتگی نیز مواجه سازد. از این رو چنانچه هنوز سرویس بهداشتی شما مجهز به این وسیله نمی باشد، در انتخاب بهترین نوع آن دقت کنید. در ادامه سعی کرده ایم تا شما را با انواع خودشور فرنگی آشنا نماییم.

توالت فرنگی خود شوی
هدف استفاده از بیده توالت فرنگی، تمیز کردن و شستشو توالت بعد از اجابت مزاج می باشد.

بعد از انتخاب بیده توالت فرنگی به یاد داشته باشید که سایت لوله بازکنی برچسب با ارائه مقاله های آموزشی متعدد به صورت رایگان و نیز خدمات شبانه روزی آنلاین در کنار شماست، تا بتواند انواع مشکلات مربوط به توالت فرنگی؛ مثل گرفتگی و یا پر شدن چاه فاضلاب و یا نیز رفع بوی بد سرویس بهداشتی را به کمک با تجربه ترین افراد لوله بازکنی تهران در سراسر این شهر با یک تماس رفع نماید.

انواع بیده در توالت فرنگی کدام است؟

امروزه انواع توالت فرنگی ها، مجهز به سیستم بیده و یا خودشور فرنگی می باشند و چنانچه می خواهید بدانید که انواع خودشور توالت فرنگی چیست؟ باید بگوییم دو نوع بیده داریم که عبارتند از:

  • خودشور اتوماتیک توالت فرنگی یا برقی
  • بیده دستی یا مکانیکی

افراد با توجه به نیاز خودشان و کارایی انواع بیده، اقدام به نصب توالت فرنگی خود شور می نمایند. بنابراین می‌توانند هر کدام را که مایل هستند انتخاب کنند. ما در ادامه در مورد این دو نوع خودشور فرنگی بیشتر توضیح خواهیم داد، تا بتوانید انتخاب هوشمند و دقیق تری داشته باشید.

بیده مکانیکی و خودشور فرنگی برقی
شما در تصویر سمت راست بیده توالت فرنگی مکانیکی و یا دستی و در سمت چب بیده اتوماتیک یا برقی را مشاهده می کنید.

خودشور اتوماتیک توالت فرنگی

خودشور توالت فرنگی برقی، به عنوان یک دسته در کنار توالت فرنگی وال هنگ یا ساده نصب می‌ شود و با برق کار می‌ کند.

بیده توالت فرنگی اتوماتیک
بیده توالت فرنگی اتوماتیک یا همان بیده برقی با استفاده از دسته فرمان، آب را قطع و وصل می کند.

نحوه کار خودشور اتوماتیک توالت فرنگی به این صورت است که در روی دسته آن، چند کلید فرمان دهنده وجود دارد و با زدن کلید wash شروع به آبریزی می‌کند و در هنگام اتمام کار، با زدن کلید stop پاشش آب متوقف می‌ شود.
بیده توالت فرنگی پیشرفته امکانات بیشتری از قبیل، تنظیم جهت پاشش آب و تنظیم میزان فشار آن و… را دارا می باشد که هر کدام به نوعی این وسیله را تکمیل کرده است. کار با این ابزار راحت بوده و شما نیاز ندارید به دنبال آموزش های استفاده از توالت فرنگی باشید.

اگر سیستم توالت فرنگی شما مختل شد و گرفتگی شدیدی را به وجود آورد، فرقی نمی کند که ساکن کدام یک از مناطق تهران باشید کافیست نام منطقه خود را در کادر ابتدای صفحه سرچ کنید. اما اگر در محدوده شهران تهران ساکن هستید، برای دسترسی فوری به شماره تلفن لوله بازکنی شهران کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید.

بیده دستی یا همان بیده مکانیکی

در بیده مکانیکی که یکی از انواع توالت فرنگی خود شور است، به جای دسته اتوماتیک فرمان دهنده، یک اهرم شیر آب در کنار توالت نصب می‌ شود که فرد در هنگام استفاده با پیچاندن این اهرم، میزان فشار آب و پاشش آن را تنظیم می‌ نماید و این ابزار همان شیر بیده توالت فرنگی نام دارد.
بدیهی است که در بیده دستی با توجه به مکانیکی بودن آن و نداشتن دسته فرمان دهنده، تنظیمات اضافی دیگر مثل تنظیم جهت و قدرت پاشش که بر روی خودشور توالت فرنگی اتوماتیک است و یا حتی میزان دمای سنگ را نمی توان تغییر داد.

نکته! چون هزینه نگهداری بیده مکانیکی بسیار ارزانتر از بیده توالت فرنگي اتوماتيك است، از این رو استقبال خوبی از آن شده است.

عملکرد بیده مکانیکی
بیده توالت فرنگی مکانیکی با یک اهرم شیر آب کار می کند به صورتی که میزان پاشش آب، بستگی به میزان باز کردن شیر آن دارد.

مزایا و معایب توالت فرنگی بیده دار

توالت فرنگی خودشور دار مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود بهداشت: استفاده از بیده توالت فرنگی به پاکیزگی و بهداشت اندام‌های تحتانی بدن کمک می‌کند و از انتقال بیماری‌های پوستی و عفونی جلوگیری می‌کند.
  • کاهش مصرف آب: بیده توالت فرنگی نسبت به شلنگ مصرف آب کمتری دارد و به حفظ منابع آب کمک می‌کند.
  • راحتی استفاده: استفاده از بیده توالت فرنگی برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند یا از نظر جسمی ضعیف هستند، راحت‌تر از استفاده از شلنگ است.

معایب بیده در توالت فرنگی چیست؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه اولیه بالاتر: بیده توالت فرنگی نسبت به توالت فرنگی معمولی هزینه اولیه بالاتری دارد.
  • نیاز به نصب: بیده توالت فرنگی نیاز به نصب دارد که ممکن است هزینه‌بر باشد.

چند نکته مهم درباره بیده توالت فرنگی که باید بدانید!

  • bidet را می‌ شود در سرویس بهداشتی فاقد خودشور نصب کرد، ولی باید توجه کرد که در توالت فرنگی هایی که بین درب آنها با محل اتصال به بدنه زائده ای وجود دارد، نمی‌شود این وسیله را نصب نمود.
  • عده ای به دلیل اینکه این بیده ها بهداشتی نیستند و یا طهارت در آنها رعایت نمی‌شود (اسلامی نیستند) از آنها استفاده نمی‌کنند، ولی در ظاهر اگر می خواهید بدانید حکم شرعی بیده چیست؟ می توانید با دفتر مرجع تقلید خود تماس بگیرید.
  • در دستشویی فرنگی خودشور که بیده توالت فرنگی آن الکتریکی یا به اصطلاح برقی می باشد، بعضاً سیستم خشک کن هم وجود دارد. به این صورت که بعد از بسته شدن درب توالت فرنگی، با ایجاد حرارت و باد گرم می تواند کاسه آن را خشک نماید که این ویژگی می تواند به تمایزی میان بیده مکانیکی با نوع برقی آن تبدیل شود.
بیده توالت فرنگی خشک کن
در بیده توالت فرنگی امروزی تکنولوژی به اسم خشک کن و گرمکن وجود دارد که با بسته شدن درب توالت، کاسه را خشک و نشیمن آن را گرم می کند.
  • طریقه نصب توالت فرنگی به همراه بیده، باید به گونه ای انجام شود که از عدم گرفتگی لوله حتماً از قبل مطمئن شده باشید.
  • خودشور اتوماتیک توالت فرنگی می تواند خیلی راحت تر از مدل دستی آن باشد. ولی باید دقت نمود که در صورت خرابی، تعمیرات بیده از نوع برقی نسبت به مکانیکی هزینه بیشتری دارد و حتماً باید توسط تکنسین های ماهر، تعمیر آن صورت پذیرد.

از آنجایی که بیده در توالت فرنگی یکی از مشکلات رایج استفاده از دستشویی فرنگی است، مقاله ای جامع در خصوص مشکلات رایج توالت فرنگی ها در برچسب منتشر شده است که در آن از خرابی بیده توالت فرنگی و سایر مشکلات آن بیشتر صحبت شده است. با کلیک روی لینک می توانید این مقاله را رایگان مطالعه کنید.

توالت فرنگی خود شور را برخی به نام توالت اتوماتیک لوکس هم می شناسند که در واقع منظورشان همان توالت بیده دار است.

امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ سؤال خود را که توالت فرنگی بیده دار چیست؟ گرفته باشید و چنانچه باز هم پرسشی در این زمینه داشتید، می توانید در قسمت نظرات از کارشناسان ما سؤال کنید تا سریعاً شما را راهنمایی نمایند.

سوالات متداول در خصوص نحوه استفاده از بیده توالت فرنگی

دستشویی فرنگی خودشور چیست؟

✅ این وسیله در توالت فرنگی نصب می‌شود و بدون دخالت دست و با فشار آب اقدام به شستن فرد می‌کند، که دیگر درد سرهای شستن با شلنگ را ندارد. شما می توانید آموزش شستن خود در توالت فرنگی خودشور را در این مطلب بخوانید.

آیا بیده توالت فرنگی را می توان در توالت های بدون خودشور نصب کرد؟

بله؛ ولی باید توجه کرد که در توالت فرنگی هایی که بین درب آنها با محل اتصال به بدنه زائده ای وجود دارد، نمی‌شود بیده را نصب کرد.

خودشور اتوماتیک توالت فرنگی چیست؟

توالت فرنگی بیده دار، به شکلی است که یک دسته در کنار توالت فرنگی وال هنگ یا ساده نصب می‌شود و با برق کار می‌کند.

4.5/5 - (289 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: