فضانوردان چگونه دستشویی می کنند؟

چگونگی دستشویی رفتن فضانوردان در فضا

مسئله دستشویی رفتن فضانوردان برای کسانی که اخبار فضایی و مسائل مربوط به آن را دنبال می کنند، جالب بوده و همیشه برای آن ها سوال بوده که فضانوردان چگونه دستشویی می کنند؟؟؟

مسئله دستشویی رفتن فضانوردان شاید همانند شنیدن مسئله وجود توالت شیشه ای در روی زمین برای شما جذاب باشد که می‌توانید برای کسب اطلاع از این مطلب به مقاله اختراع توالت شیشه ای در ژاپن در سایت برچسب مراجعه کنید و آن را مطالعه نمایید.

استفاده از پوشک اولین راه حل دستشویی رفتن فضانوردان

جالب است بدانید که در اولین سفرهایی که به فضا انجام می‌شده به علت اینکه سفرها کوتاه بوده از نوعی پوشک پنبه ای استفاده می‌کردند که قدرت جذب بسیار بالایی داشته و هم چنین ساده عوض می‌شده، ولی استفاده از این نوع پوشک ها برای فضانوردان به حدی سخت بوده که آنها مجبور بودند این پوشک را در پلاستیک های مخصوصی بسته بندی کنند و در فضا رها کنند.

استفاده و رها کردن این پوشک ها برای فضانوردان زیاد خوشایند نبوده، چرا که گاها پیش می آمده که از آن پوشک ها و پلاستیک ها فضولات و ادرار بیرون می‌زده، و این در حالی بود که فرد متوجه آن نمی‌شد.

بعد از مدتی ناسا برای دستشویی رفتن فضانوردان پوشک هایی تولید کرد که از یک جفت شرت با لایه های ضخیم و بسیار جاذب تشکیل شده بود. این نوع پوشک ها برای دستشویی رفتن فضانوردان بهتر بود چرا که دیگر خیلی کم پیش می آمد که چیزی از آن بیرون بزند، ولی کماکان جمع کردن و بسته بندی این شورت ها خیلی سخت بود و برای بیرون نزدن مدفوع هنوز با مشکل روبه رو بودند که چگونه این مواد از این شرت ها هنگام بسته بندی بیرون نزد.

پوشک فضانوردی برای دستشویی رفتن فضانوردان
استفاده از پوشک فضایی برای دستشویی رفتن فضانوردان

دستشویی رفتن فضانوردان بعد از نصب اولین توالت در فضا

بعد از گذشت چند دهه و عبور از دهه 1960 شاتل فضایی به دستشویی 50 هزار دلاری مجهز شد که به آن سیستم جمع آوری زباله هم گفته می‌شد. البته دستشویی رفتن فضانوردان و استفاده از این توالت ها کار چندان ساده ای هم نبوده است به طوری که این دستشویی ها برای ادرار شلنگ مخصوص به خود را دارد که با مکش این ادرار را جمع می کند.

اما برای مدفوع، فضانوردان باید روی صندلی که یک چهارم توالت های زمینی است بنشینند که سوراخ آن قطر کمی دارد، در حدی که باید برای انجام دادن اجابت مزاج و استفاده از دستشویی در این توالت ها روی زمین آموزش ببینند. یکی از فضانوردان به اسم توماس می‌گوید که بعضا در تمرینات دستشویی رفتن فضانوردان در روی زمین، برای نشانه گیری دقیق از دوربین در زیر این دستشویی ها استفاده می‌شود.

خوشبختانه در فضا در هنگام دستشویی رفتن فضانوردان لوله ها نمی‌گیرند و چاه دستشویی ها پر نمی‌شود لذا به لوله بازکنی نیاز ندارند ولی در روی زمین بیشتر مردم با این مشکل مواجه هستند و روزانه عده زیادی در شهرهای مختلف، با این مشکل مواجه می شوند. برچسب به عنوان مرجع انلاین خدمات لوله بازکنی در شمال تهران، جنوب، شرق و غرب تهران، به صورت شبانه روزی و فوری نیروهای خود را به محل اعزام می کند.

توالت های فضانوردی برای دستشویی رفتن فضانوردان
بعد از گذشت مدتی از دهه 1960 میلادی اولین توالت توسط روسی ها برای دستشویی رفتن فضانوردان ساخته شد

فضانوردان چگونه دستشویی می کنند؟ سخت ترین کار در فضا

پگی ویتسون رئیس سابق ایستگاه فضانوردی ISS کسی است که 665 روز از عمر خود را در فضا زندگی کرده است. او وقتی از لحظاتی که در فضا بوده حرف میزند، خیلی خرسند می‌شود و میگوید که خیلی شگفت انگیز است که بخشی از تیم تحقیقاتی باشی و در فضا کاوش کنی اما بخاطر اینکه دستشویی رفتن فضانوردان در فضا واقعا کار ساده ای نیست، حاضر نیست که به فضا بر گردد.

او در پاسخ به این سوال که فضانوردان چگونه دستشویی می کنند؟ میگوید ساکنین ایستگاه فضایی هنگام دستشویی رفتن مجبور هستند که با دستگاه مکنده مدفوع خود را در پلاستیک جمع کنند. ولی سخت ترین مرحله دستشویی رفتن فضانوردان برای زمانی است که فن مکنده به خوبی کار نمی‌کند و مواد تهوع آور در فضا شناور می‌شوند و فرد باید دستکش پوشیده و خود آنها را در پلاستیک جمع کند.

دستشویی رفتن فضانوردان و روش دفن زباله در فضا

جالب است بدانید که هنگام دستشویی رفتن فضانوردان ادرار و یا عرق فضانوردان دور ریخته نمی‌شود، بلکه جمع آوری می‌شوند و بعد از 8 روز تصفیه دوباره ادرار آنها به آب تمیز و زلال و قابل نوشیدن تبدیل شده و در دسترس فضانوردان قرار می‌گیرد که برای نوشیدن و پخت و پز از آن استفاده می‌کنند!!

ولی فضانوردان بعد از دستشویی رفتن در فضا، مدفوع را در ظرف های بزرگتر به صورت نوبتی جمع می‌کنند و بعد از مدتی به سمت زمین رها می‌کنند تا زمانی که این جعبه ها به جو زمین می‌رسند و مانند دیگر زباله ها بسوزند و از بین بروند.

دستشویی رفتن فضانوردان و دفن زباله
روش دفن زباله در فضا هنگام دستشویی رفتن فضانوردان

در این وبسایت، علاوه مقالات آموزشی متنوع، می توانید خدمات چاه بازکنی و لوله بازکنی مورد نیازتان را در هر کجای تهران که هستید، به صورت فوری دریافت کنید. سرویس های لوله بازکنی در غرب تهران، شرق، شمال یا جنوب تهران، به صورت شبانه روزی در دسترس می باشند.

جمع بندی:

فضانوردان چگونه دستشویی می کنند؟

توالت های مخصوصی در فضاپیماها برای این کار وجود دارند. این دستشویی ها برای ادرار شلنگ مخصوص به خود را دارد که با مکش، ادرار را جمع می کند.

به گفته فضانوردان، سخت ترین قسمت دستشویی رفتن در فضا چیست؟

ساکنین ایستگاه فضایی هنگام دستشویی رفتن مجبور هستند که با دستگاه مکنده مدفوع خود را در پلاستیک جمع کنند. ولی سخت ترین مرحله دستشویی رفتن فضانوردان برای زمانی است که فن مکنده به خوبی کار نمی‌کند و مواد تهوع آور در فضا شناور می‌شوند و فرد باید دستکش پوشیده و خود آنها را در پلاستیک جمع کند.

دفن زباله در فضا چگونه است؟

فضانوردان بعد از دستشویی رفتن در فضا، مدفوع را در ظرف های بزرگتر به صورت نوبتی جمع می‌کنند و بعد از مدتی به سمت زمین رها می‌کنند تا زمانی که این جعبه ها به جو زمین می‌رسند و مانند دیگر زباله ها بسوزند و از بین بروند.

4.3/5 - (92 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: