با چاه بست توالت با سوسک ها و بوی بد دستشویی خداحافظی کنید!

مزایای چاه بست توالت ایرانی

خوب میدانیم که هنگام استفاده از توالت فرنگی با مشکلاتی از قبیل گرفتگی آن، فلاش تانک نکردن و کلی مشکل دیگر مواجهیم اما این بدان معنا نیست که توالت ایرانی به دور از هر ضعف و مشکلی است!

یکی از راه حل های کاربردی برای رفع ضعف های توالت ایرانی، اختراع انواع چاه بست توالت می باشد که در این مقاله سعی داریم کاربرد و فواید انواع چاه بست توالت را برایتان بازگو کنیم.

البته باید دانست که موضوع چاه بست مختص به توالت ایرانی است و در توالت فرنگی هیچ نوع چاه بستی استفاده نمی شود و تنها چیزی که دارد، همان دربی است که بر روی سنگ دستشویی فرنگی قرار دارد که به اشتباه برخی آن را چاه بست توالت فرنگی هم می نامند.

آشنایی با بهترین چاه بست توالت ایرانی📹

در این کلیپ آموزشی کوتاه، شما را با مهم ترین کاربردهای چاه بست توالت ایرانی آشنا خواهیم کرد که امروزه از آن به عنوان سوسک گیر دستشویی هم یاد می کنند.

چاه بست توالت چیست؟

چاه بست توالت ایرانی قطعه پلاستیکی و دایره شکلی است که امروزه در بیشتر منازل به چشم می‌ خورد و همانطور که از اسم آن پیداست، بر روی سنگ توالت ایرانی و در گلوگاه ورودی فاضلاب قرار می گیرد که بسته به سنگ دستشویی، از چاه بست توالت فلزی یا چاه بست های معمولی استفاده می شود.
نکته: البته همین چاه بست های معمولی را می توان به عنوان نوع کوتاه آن هم استفاده کرد.

اگر چه از گذشته تا به حال شاهد توسعه ساخت توالت های ایرانی و اضافه شدن قابلیت های جدید از قبیل چاه بست سوسک به آن ها هستیم؛ ولی امروزه دیگر کوچکترین شباهتی را می توان بین توالت قدیمی ذوزنقه ای و جدیدترین توالت های ایرانی موجود در بازار یافت.

چاه بست توالت ایرانی
در این تصویر شما نمونه ای از درپوش چاه توالت را مشاهده می کنید.

درپوش چاه توالت با وجود اینکه قطعه ای ساده به نظر می رسد، اما در اصل طراحی شده تا بتواند مشکلات اساسی توالت های ایرانی را برطرف کند که در ادامه به این مشکلات اشاره می کنیم.

خوب است بدانید که در صورت بروز هر مشکلی در توالت های ایرانی از قبیل گرفتگی لوله و چاه فاضلاب، دیگر جای هیچ نگرانی نیست و می توانید فوراً با کارشناسان لوله بازکنی برچسب در سراسر تهران همانند لوله بازکنی شمال تهران، جنوب، غرب و… تماس حاصل نمایید و با ثبت سفارش با مناسب ترین هزینه از خدمات چاه بازکنی شمال تهران، غرب و… استفاده نمایید.


جهت مشاهده شماره تلفن و شرایط ثبت درخواست با لوله بازکن شمال تهران کلیک کنید


انواع چاه بست توالت ایرانی کدامند؟

انواع چاه بست توالت ها، با توجه به دریچه آنها به دو دسته تقسیم می‌ شوند:

  1. چاه بست تک دریچه ای: این نوع چاه بستها داری یک دریچه هستند که هنگام باز شدن کل دریچه باز می‌ شود. از معایب این نوع چاه بست توالت می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • زود خراب شدن فنر آنها؛ چرا که فنر این نوع از چاه بست ها باید وزن یک دریچه کامل را تحمل کند.
    • همچنین ممکن است که حیوانات موذی بزرگتر، مثل سوسک های فاضلابی بزرگتر با چسبیدن به لبه دریچه این نوع چاه بست، بتوانند آن را باز کنند و به طریقی خود را به فضای بیرون برسانند.
  2. چاه بست دو دریچه ای: این مدل از دو دریچه کوچک تشکیل شده است که از کناره ها لولا دارد و در وسط به هم می‌ پیوندند و یک دایره کامل را تشکیل می‌ دهند. از وسط به طرف کناره ها باز و دوباره بسته می‌ شوند، به همین دلیل دیگر مشکلات چاه بست تک دریچه ای را ندارد و استفاده از آنها بیشتر توصیه می‌ شود.

بهترین چاه بست توالت ایرانی، از فنر مقاوم و پلاستیک براق تری ساخته شده است که البته از میان مدل های مختلف چاه بست، نوع دو درب آن بهترین مدل می باشد.

انواع چاه بست توالت ایرانی
چاه بست دو دریچه ای در جلوگیری از ورود سوسک ها به داخل توالت، نسبت به تک دریچه ای بهتر عمل می کند.

انواع مدل ها و طرح های مختلف چاه بست

به دلیل کاربرد زیاد چاه بست توالت امروزه در مراکز خرید، این قطعه پلاستیکی به شکل های متنوع و از جنس های مختلف تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. از رایج ترین و بهترین درپوش کاسه توالت موارد زیر می باشد که با توجه به ابعاد چاه توالت، سنگ توالت و… می توان از هریک آنها استفاده کرد:

  • چاه بست ژله ای؛
  • چاه بست فلزی؛
  • چاه بست وزنه ای یا بدون فنر؛
  • چاه بست بیضی؛
  • چاه بست سیفون دار؛
  • و… .

مزایای استفاده از چاه بست توالت

استفاده از درپوش سنگ توالت بیش از آنچه که فکر کنید دارای مزیت های بسیاری است که در ادامه شما را با مهم ترین مزایای به کارگیری انواع چاه بست های دستشویی آشنا می سازیم.

جلوگیری از بوی نامطبوع با درپوش چاه فاضلاب

معمولاً گازهایی که ناشی از تخمیر فضولات هستند، در چاه فاضلاب وجود دارند و به سرعت رو به بالا حرکت می کنند. این گازها هنگامی که به سیفون می‌رسند، می توانند به سادگی با آب جمع شده در سیفون ترکیب شوند.
بعد از گذشت مدت کوتاهی آب سیفون دچار بوی نامطبوعی می‌شود که این بو، خود می‌تواند فضای توالت را پر کند. لذا در این مواقع استفاده از انواع چاه بست توالت ایرانی، یکی از راهکارهایی است که جلو این امر را تا حدودی می گیرد.

توجه: در توالت های فرنگی همانطور که گفته شد، از درب آنها به عنوان چاه بست توالت فرنگی استفاده می شود و نمی گذارد که بوی نامطبوع به داخل بیاید.

جلوگیری از افتادن اشیا به داخل چاه

همانطور که اشاره شد توالت های ایرانی دارای دهانه بزرگی در سر چاه خود هستند که باعث می شود، اگر وسیله ای داخل این توالت ها بیفتد به سرعت به داخل سیفون و یا به اصطلاح چاه رفته و دیگر دسترسی به آن ممکن نباشد. گاهی برای درآوردن آن نیاز است تا خودتان از راهکارهای خانگی در منزل استفاده کنید و یا اینکه با تکنسین ارائه دهنده خدمات چاه بازکنی، مثل لوله بازکنی جنوب و یا دیگر مناطقی که به محل سکونت شما نزدیکترند تماس بگیرید.


تماس مستقیم و فوری با لوله بازکن جنوب تهران تنها با کلیک روی دکمه زیر:


با کمک کارشناسان لوله بازکنی، در صورتیکه طی اقدام خود سرانه منجر به خرابی درپوش توالت ایرانی شده باشید، می توانید بدون آسیب رساندن به سنگ دستشویی ایرانی آن را عوض کنید؛ زیرا تکنسین لوله بازکنی در جنوب تهران با طرز درآوردن چاه بست توالت و نحوه تعویض آن به خوبی آشنایی دارند و با استفاده از تجهیزات و به کار گیری روش های کم خطر مشکل گرفتگی لوله های فاضلاب شما را برطرف می نمایند.

بهترین وسیله که می‌ تواند مانع از افتادن اشیاء به داخل چاه گردد همین درپوش سنگ توالت است؛ چرا که از طرفی قطر دهانه چاه را کوچک می‌ کند و به علاوه اگر جسم سبکی به داخل توالت بیفتد، با بسته بودن دریچه درپوش چاه توالت سبب می‌ شود که وسیله دیگر به داخل چاه سقوط نکند.
شما در توالت های فرنگی باید بیشتر مراقب این امر باشید؛ زیرا اگر شیء به داخل چاه سقوط کند به دلیل اینکه هنوز چاه بستی برای این نوع توالت ها اختراع نشده، نباید سریعاً سیفون را بکشید و مانع از ورود اشیاء سقوط کرده به داخل لوله های فاضلاب شوید.

جلوگیری از ورود سوسک ها و حیوانات موذی

معمولاً چاه های فاضلاب خواستگاه سوسک ها و حشرات موذی می‌ باشند و دستشویی های ایرانی به دلیل داشتن دهان خروجی بزرگشان باعث شده اند که سوسک های بزرگتر که قابلیت شنا کردن را دارند، از آب سیفون رد شوند و به فضای سرویس بهداشتی و خارج از آن برسند.
این مسئله خود از بزرگترین دردسرهایی است که معمولاً خانم های خانه دار با آن درگیر هستند، لذا با گذاشتن چاه بست توالت ایرانی به راحتی می توان از ورود سوسک به منازل و فضای خارج به طور چشم گیری جلوگیری کرد.

البته اینقدر این معظل ورود سوسک به سرویس بهداشتی مهم است که برخی اسم درپوش توالت ایرانی را، چاه بست سوسک گذاشتند و آن را به این اسم می شناسند.

سوسک گیر دستشویی
با نصب چاه بست توالت از شر سوسک های مزاحم برای همیشه خلاص شوید!

آموزش نصب چاه بست توالت

آموزش نصب چاه بست توالت بسیار ساده و راحت بوده و کافیست که با قلاب یا با دست خود، درپوش چاه فاضلاب را به سمت بالا بکشید و بعد چاه بست جدید را طوری بگذارید که دریچه های آن به سمت چپ و راست سنگ باز و بسته شود و اگر تک درب است، باید درب چاه بست به سمت عقب سنگ باز شود.

چاه بست توالت ایرانی را بسته به نوع شکل ظاهری به دایره ای و بیضی تقسیم بندی می‌ کنند. که این موضوع به خلاقیت سازنده و طرح و شکل سنگ توالت ایرانی بستگی دارد. در سرویس بهداشتی هایی که اریب هستند و دهانه چاه آنها بیضی است، از چاه بست بیضی شکل استفاده می کنند که بتواند به طور مناسب روی دهانه چاه قرار بگیرد.
البته برای جاهایی که از چاه بست کوتاه می خواهید استفاده کنید، می توانید از چاه بست های معمولی همانگونه که قبلاً اشاره شد استفاده کنید، فقط مشکلی که وجود دارد اینست که درب آنها کاملاً باز نمی شود.

آموزش نصب چاه بست توالت
آموزش نصب چاه بست توالت در مدل های مختلف و نحوه قرار گرفتن آنها

و در آخر مطلب را با ذکر چند نکته به پایان می رسانیم:

  • تکنسین های لوله بازکنی برچسب برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها، استفاده از انواع چاه بست ژله ای و… را توصیه می‌ کنند؛ چرا که باعث جلوگیری از گرفتگی سیفون دستشویی به وسیله اجسام سخت می‌ شود.
    اما اگر جسمی داخل چاه توالت افتاد و نیاز به فنرزنی چاه دستشویی داشتید، می‌توانید برای دریافت خدمات لوله بازکنی به آدرس www.barchasb.net مراجعه کنید و از آنجا با لوله بازکن های سراسر تهران هماهنگ نمایید.
  • حتماً در نظر داشته باشید که چاه بستی برای توالت فرنگی هنوز اختراع نشده؛ چرا که توالت فرنگی آب زیادی را داخل خود نگه میدارد و هم چنین درب آن می تواند، کار همان چاه بست های سرویس بهداشتی ایرانی را انجام دهد.
  • همانطور که توضیح دادیم، برای سنگ دستشویی که بیضی است از چاه بست بیضی استفاده کنید؛ چرا که در صورت به کار بردن چاه بست های معمولی و دایروی کناره هایش باز می ماند و دیگر کاربردی ندارد.
  • چاه بست ها را باید هر چند وقت یکبار عوض کرد؛ چرا که جرم و کثیفی اطراف آن ها را می گیرد و خود منشأ بوی نامطبوع می شود.
  • قیمت چاه بست توالت بسته به نوع سنگ توالت ایرانی و جنس خود درپوش چاه متغیر است.

پرسشهای پر تکرار در خصوص درپوش توالت ایرانی

نصب چاه بست توالت چه مزایایی دارد؟

از پخش شدن بوی بد و نامطبوع فاضلاب در محیط و ورود حشرات موذی به داخل دستشویی جلوگیری می کند. همچنین مانع از افتادن وسایل با ارزش مثل موبایل یا طلا و جواهر به داخل چاه دستشویی می شود.

بهترین نوع چاه بست توالت چیست؟

چاه بست توالت دو دریچه ای؛ این چاه بست دارای دو درچه می باشد که هنگام باز شدن از وسط به طرف کناره ها باز می‌شوند و دوباره بسته می‌شوند.

در صورتی که اشیاء و وسایل با ارزشمان، ناغافل در چاه دستشویی سقوط کرد چه کنیم؟

با سفارش سرویس لوله بازکنی برچسب و تماس با نیروهای فنی کار متخصص ما، مشکل را برای آن ها شرح دهید. این افراد در کمتر از نیم ساعت به محل مورد نظر شما رسیده و با استفاده از ابزار و دستگاه های مخصوص، وسایل شما را از چاه بیرون می آورند.

4.2/5 - (25 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: