معرفی انواع کفشور فلزی و بررسی ویژگی آنها + کلیپ آموزشی

انواع کفشور فلزی

در یک نوع از دسته بندی، کفشور ها را بر اساس جنس مواد تشکیل دهنده آنها دسته بندی می کنند که در این دسته بندی بر اساس جنس کفشورها، کفشورها به دو نوع تقسیم می‌شوند؛ کفشور فلزی و کفشور پلاستیکی یا پلیمری که ما در این مقاله می‌خواهیم انواع کفشور فلزی را بررسی کنیم و کاربردهای آنها را برایتان توضیح دهیم.

کلیپ آموزشی آشنایی با انواع کفشور فلزی را مشاهده کنید 🎥

در این کلیپ با انواع کفشورهای فلزی و مزایای آن ها آشنا خواهید شد.

انواع مختلف کفشور فلزی

کفشور فلزی چه از نوع خطی باشد که بیشتر در حمام ها و استخر ها استفاده می‌شود و چه از نوع مربعی باشد که کاربرد آن وسیع تر است، در هر صورت سازندگان کفشور فلزی، آن ها را از آلیاژهای مختلف فلز می‌سازند و لازم است بدانید که افراد بنابر نیازی که دارند از آلیاژهای متفاوت استیل و چدنی و برنجی برای کفشور فلزی استفاده می‌کنند که در ادامه توضیح بیشتری در مورد جنس هر کدام از این کفشورهای فلزی می‌دهیم.

انواع کفشور فلزی
انواع کفشور فلزی را میتوان با استفاده از نوع آن از قبیل چدنی، استیل و برنجی دسته بندی کرد.

کفشور فلزی استیل

پر کاربرد ترین نوع کفشور فلزی، کفشور استیل است که افراد از آن استفاده می کنند. کفشور فلزی استیل به دلیل قالب زنی، شکل دهی و فرم دهی آسان و همچنین به دلیل اینکه زیبایی خاص و جلوه خاصی دارند، هم در انواع مختلف کفشور خطی از آن استفاده می‌شود و هم در مورد کفشورهای مربعی کاربرد فراوانی دارند.

انتخاب کفشور استیل مناسب

برای انتخاب کفشور فلزی استیل مناسب باید حتما به چند نکته توجه کنید و بدانید که رعایت این نکات می‌تواند به شما نتیجه مطلوب تری بدهد.

  • حتما مشخص کنید که کفشور فلزی استیل که برای منزلتان در نظر گرفتید از چه نوعی باید باشد. نوع استیل براق که شیکی خاصی دارد ولی مراقبت از آن سخت است یا استیل های ضدخش که در روی آن ها نوعی طرح هم دارند و هم مراقبت آنچنانی لازم ندارند ولی اگر در جایی هستید که کفشور آن دیده نمی‌شود حتما از کفشور پلاستیکی یا پلیمری استفاده نمایید چرا که به مراتب قیمت آنها کمتر از قیمت کفشورهای فلزی می باشد.
کفشور فلزی استیل
کفشور فلزی استیل به دلیل اینکه شکل پذیری و فرم دهی آن راحت تر است، بیشتر مورد استقبال افراد قرار می گیرد.
  • نوعی کفشور فلزی استیل اختراع شده، که دارای سه درب می باشد. این کفشور یک توری پلاستیکی به عنوان صافی دارد، یک توری استیل طرح دار که هم سطح با زمین قرار می‌گیرد و در آخر یک درب استیل که بیشتر به عنوان تزیین در روی آن قرار گرفته است و برای کسانی که می‌خواهند از ورود حشرات به منزلشان جلوگیری کنند بسیار مناسب است.
  • اگر شما از نوع کفشور فلزی استیل براق خریداری کرده اید حتما بعد از اینکه آب ریز محل کفشور تمام شد، درب آن را با یک دستمال خشک کنید تا لکه های آب روی آن باقی نماند و کم کم باعث کدری کامل این نوع کفشور ها نشود.

کفشور فلزی چدنی

این نوع کفشور ها از کفشورهای استیل کاربرد کمتری دارند ولی نقششان مهم تر است. به این معنا که کفشور فلزی چدنی بیشتر به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر گرما و سرما، فشار و تحمل سنگینی وزن بر روی پشت بام ها و همچنین در پارکینگ ها و حیاط ها استفاده می‌شود.

باید توجه کنید که کفشور فلزی چدنی به این سادگی ها خراب نمیشود و حتی اگر لوله منزلتان گرفته است و مجبور به فنر زدن آن هستید دیگر لازم نیست نگران این نوع کفشورها باشید که با فنر زدن خراب بشوند یا اینکه رنگشان برود. این نوع کفشور در نوع خود محکمترین کفشور به حساب می آیند.

کفشور فلزی چدنی
کفشور فلزی چدنی از محکمترین نوع کفشورهاست که بر روی پشت بام ها و پارکینگ ها از آن استفاده میشود.

اگر لوله منزلتان دچار گرفتگی شد و در تهران هستید می‌توانید برای رفع این مشکل به آدرس لوله بازکنی تهران مراجعه کنید. تنها با جست و جوی نام منطقه مورد نظر خود می توانید به شماره تماس نزدیک ترین متخصصان لوله بازکن ها به خود دسترسی پیدا کنید و پس از برقراری تماس، در کمتر از 30 دقیقه از خدمات لوله بازکنی برخوردار شوید.

کفشور برنجی

کفشور فلزی برنجی با توجه به قیمت فلزات در امروزه از قیمت بالایی برخودار است ولی در عوض زیبایی خاصی به محیط می‌دهند و اغلب هم به رنگ زرد که همان رنگ فلز برنج هستند، در بازار وجود دارند. بیشترین کاربرد این کفشورها در تزیین منازل و سالن های بزرگ است. اغلب سازندگان این نوع کفشورها تضمین عوض نشدن رنگ را برای محصول خود می‌دهند چرا که از تولید خود مطمئن هستند و می دانند که این نوع کفشورها در مقابل مواد محلول لوله بازکنی مقاومت زیادی دارند و به سادگی رنگ خود را از دست نمی‌دهند و جلای خود را تا مدت طولانی به همراه دارند.

کفشور فلزی برنجی
این کفشورها علاوه بر استحکام، بیشتر جنبه نمایشی و زینتی دارند.

نکته : برای کفشور فلزی استیل و برنجی می‌توانید از نوع سوپاپ دار آن استفاده نمایید تا از شر حشرات و بوی نامطبوع آنها در امان باشید، همچنین لوله های منزل شما کمتر دچار گرفتگی می شوند.

اگر زمانی لوله منزل شما دچار گرفتگی شد می‌توانید با انجام راه های لوله بازکنی در منزل این گرفتگی های کوچک را برطرف کنید ولی اگر گرفتگی لوله منزلتان شدید بود. در هر کجای تهران باشید، ما می‌توانیم بهترین و ارزان ترین خدمات لوله بازکنی را در اختیار شما قرار دهیم مثلا اگر در شهرک غرب هستید کافیست جست و جو کنید لوله بازکنی در شهرک غرب، به این صورت می توانید نزدیک ترین لوله بازکن های این منطقه را پیدا کنید.

جمع بندی:

کفشورهای فلزی را از چه جنسی می سازند؟

کفشورهای فلزی را از آلیاژهای مختلف فلز مثل استیل، چدن و برنج می سازند.

پرکاربردترین و بهترین کفشور فلزی چیست؟

پر کاربرد ترین نوع کفشور فلزی، کفشور استیل است. کفشور استیل به دلیل قالب زنی، شکل دهی و فرم دهی آسان و همچنین به دلیل اینکه زیبایی خاص و جلوه خاصی دارد، هم در نوع خطی و هم در نوع مربعی کاربرد فراوانی دارد.

کفشور چدنی چه کاربردهایی دارد؟

کفشور فلزی چدنی بیشتر به دلیل مقاومت بالا در برابر گرما و سرما، فشار و تحمل سنگینی وزن بر روی پشت بام ها و همچنین در پارکینگ ها و حیاط های منازل از آنها استفاده می‌شود.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: