رایج ترین دلایل خرابی توالت فرنگی و روش های ساده رفع آنها!

مشکلات متداول توالت فرنگی

استفاده از توالت فرنگی ممکن است بعد از مدتی خرابی هایی به همراه داشته باشد که این امری طبیعی است. برای رفع خرابی توالت فرنگی معمولا باید از متخصص آن کمک گرفت. اما برای برخی خرابی ها مانند چرا آب توالت فرنگی پایین نمیره یا علت خرابی سیفون توالت فرنگی، راهکارهای ساده ای وجود دارد؛ که در ادامه توضیحات جامع و لازم داده شده است.

بررسی دلایل خرابی توالت فرنگی 🎥

در این ویدئو رایج ترین خرابی هایی که برای توالت فرنگی پیش می آید بررسی شده است که علت آن چیست و برای رفع آن چه کارهایی می توانیم انجام دهیم. بنابراین اگر شما هم با مشکل خرابی توالت فرنگی مواجه هستید تا آخر ویدئو را مشاهده کنید.

9 دلیل عمده خرابی توالت فرنگی کدام است؟

توالت فرنگی به نسبت توالت ایرانی در گذر زمان ممکن است دچار مشکلاتی شود. در این مقاله رایج ترین مشکلات خراب شدن توالت فرنگی و روش های ساده رفع آن بیان شده است. بنابراین در صورت مواجه شدن با مشکلاتی از قبیل خرابی سیستم تخلیه توالت فرنگی و… ابتدا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

از رایج ترین مشکلات توالت فرنگی می توان موارد زیر را نام برد:

  • خرابی سیستم تخلیه توالت فرنگی
  • علت کار نکردن سیفون توالت فرنگی
  • قطع نشدن آب سیفون
  • بوی بد توالت فرنگی
  • کند تخلیه شدن توالت فرنگی
  • علت پر نشدن مخزن توالت فرنگی
  • نشتی توالت فرنگی
  • علت ارتفاع کم آب داخل کاسه توالت فرنگی
  • علت کار نکردن دکمه سیفون توالت فرنگی

1_ خرابی سیستم تخلیه توالت فرنگی و رفع آن

علت تخلیه نکردن توالت فرنگی می تواند به دلایل زیادی مرتبط باشد، اما معمولا از رایج ترین و اصلی ترین علت تخلیه نشدن آب توالت فرنگی، گرفتگی توالت یا چاه می باشد.

خرابی توالت فرنگی با تخلیه نشدن آن
علت و رفع خرابی توالت فرنگی با تخلیه نشدن آن

یکی از مشکلات رایج توالت فرنگی ها، گرفتگی لوله فاضلاب آن ها و بالا زدن چاه می باشد که در اکثر مواقع شما را با بوی نامطبوع و زننده فاضلاب مواجه میکند.

رفع مشکل تخلیه توالت فرنگی در اثر گرفتگی

در این مواقع پیشنهاد میکنیم از خدمات لوله بازکنی شبانه روزی برچسب در سراسر تهران استفاده کنید. به طور مثال برای ساکنین محدوده رباط کریم تهران می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و از خدمات تضمینی و شبانه روزی لوله بازکن رباط کریم به قیمت مناسب استفاده کنید.


دسترسی به نزدیک ترین تکنسین لوله بازکنی در رباط کریم و تماس با آنها تنها با کلیک روی دکمه


اگر در هر محدوده دیگری از تهران ساکن هستید، کافیه که نام منطقه خود را در کادر بالا سرچ کنید تا نزدیکترین لوله بازکن به محدوده شما پیدا شود.

عوامل دیگری در علت تخلیه نشدن آب توالت فرنگی موثر است که شامل موارد زیر می باشد:

  • نصب نادرست توالت فرنگی
  • کم بودن قطر لوله ها
  • زیاد بودن زانویی و پیچ و خم های سیفون

2_ خراب شدن توالت فرنگی در اثر فلاش تانک

معمولا یکی از رایج ترین مشکلات توالت فرنگی که اکثر افراد ممکن است آن را تجربه کرده باشند، ایجاد مشکل در فلاش تانک توالت فرنگی است که خود به چند دسته تقسیم می شوند.

  • فلاش تانک نکردن توالت فرنگی
  • خرابی سیفون توالت فرنگی
خرابی سیفون
خرابی سیفون توالت فرنگی از جمله مشکلات رایج توالت فرنگی می باشد.

فلاش تانک نکردن توالت فرنگی

همانطور که گفتیم فلاش تانک نکردن توالت فرنگی از رایج ترین خرابی توالت فرنگی می باشد. بیشتر به این دلیل است که فلوتر آن درست کار نمی کند و توالت فرنگی دیگر آبی نگه نمی دارد. لذا در این مواقع باید نگاهی به فلاش تانک انداخت و فلوتر آن را آبندی کرد تا بتواند آب نگه دارد و برای فلاش تانک کردن آماده شود.

خرابی سیفون توالت فرنگی

از رایج ترین خرابی توالت فرنگی که در بخش سیفون آن ممکن است پیش بیاید، خرابی دکمه سیفون توالت فرنگی است. در این هنگام اگر قطعه خراب شده است بهتر است تعویض آن را به سرویس کار ماهر لوله بازکن بسپارید.

پاسخ سوالات رایج خود درباره مشکلات مربوط به دکمه سیفون توالت فرنگی را می توانید در مقاله مربوط به آن بیابید.

خرابی دکمه سیفون توالت فرنگی
خرابی دکمه سیفون توالت فرنگی از مشکلات رایج توالت فرنگی است و برای تعمیر آن باید با فنی کار تماس بگیرید.

3_ علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

قطع نشدن آب سیفون توالت و سرازیر شدن آب دردسرهای زیادی را ایجاد می کند. از علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی می تواند موارد زیر باشد که نیازمند بررسی متخصص است:

  • جا به جا شدن دریچه توالت
  • خراب شدن دریچه ای که میزان ورودی آب را کنترل می کند
  • خرابی لوله پر کننده

در صورت خرابی هر یک از این موارد باید فوری تعویض به این قطعات کنید. اگر اطلاعاتی در این خصوص ندارید حتما از یک فرد ماهر برای این امر کمک بگیرید.

تعمیرکاران توالت فرنگی تهران در سایت برچسب آماده خدمت رسانی 24 ساعته به شما هستند و در سریع ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف می کنند. در صورت سکونت در تهران می توانید در برچسب درخواست خود را ثبت کنید.

4_ بوی بد توالت فرنگی از آزار دهنده ترین خرابی توالت فرنگی

در خرابی توالت فرنگی، وجود بوی فاضلاب یکی از آزار دهنده ترین مشکلات آن می باشد. اما در این خصوص می توان گفت که خوشبختانه خرابی در توالت فرنگی به وجود نیامده است، بلکه بیشتر به علت گرفتگی توالت فرنگی می باشد.

معمولا بوی نامطبوع توالت فرنگی به علت گیر کردن فضولات و اشیایی در سیفون توالت فرنگی و پیچ خم آن است، یا به دلیل آب بندی نبودن توالت فرنگی است؛ چرا که اگر در هنگام نصب توالت فرنگی ، آن را درست آب بندی نکنیم می تواند از کنار لوله فاضلاب بوی فاضلاب را به داخل محیط بفرستد.

بوی بد توالت فرنگی
از مشکلات رایج توالت فرنگی بوی بد آن است که به دو دلیل گرفتگی لوله و عدم آب بندی توالت فرنگی ناشی می شود.

برای برطرف کردن بعضی از مشکلات رایج توالت فرنگی ها مثل گرفتگی توالت فرنگی یا جلوگیری از بوی نامطبوع فاضلاب، بهتر است از تکنسین های ماهر و کاربلد لوله بازکن کمک بگیرید.

شما با مراجعه به سایت برچسب و صفحات مختلف لوله بازکنی آن در سراسر تهران مثل سرویس لوله بازکنی در شمال تهران ، جنوب شرق، غرب یا منطقه محل زندگی خود، می توانید با نزدیک ترین لوله بازکن به خودتان تماس بگیرید و مشکل را به آن ها بسپارید.


برای دسترسی به نزدیک ترین لوله بازکن جنوب تهران و مشاهده جزئیات روی دکمه کلیک کنید.


شما عزیزان می توانید در هر منطقه ای از جنوب تهران به طور مستقیم با متخصصین چاه بازکنی جنوب تهران تماس بگیرید. اگر در محدوده یا منطقه ای غیر از جنوب تهران هستید نیز می توانید با سرچ نام منطقه خود در کادر ابتدای صفحه به نزدیکترین لوله بازکن خود دسترسی یابید.

5_ کند تخلیه شدن آب توالت فرنگی

کند تخلیه شدن آب توالت فرنگی هم از دیگر رایج ترین خرابی توالت فرنگی است که بعضی از افراد با آن روبرو می شود. این مشکل ممکن است به دلیل زیاد قرار دادن زانویی های مختلف در سر راه سیفون باشد. اگر هنوز لوله کشی منزل شما تمام نشده بهتر است از یک لوله کش حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

برخی اوقات گیر کردن مقداری از فضولات و یا رسوبات در پیچ و خم توالت فرنگی می تواند باعث شود که آب توالت فرنگی به صورت آهسته خالی شود؛ در این صورت می توانید با فنر زدن توالت فرنگی یا دیگر راه های لوله بازکنی در منزل مشکل را برطرف کنید.

6_ علت پر نشدن مخزن توالت فرنگی

با هربار کشیدن سیفون، تانکر باید سریعا پر شود تا در مراحل بعدی مورد استفاده قرار گیرد. خرابی توالت فرنگی در این خصوص نیز یکی از رایج ترین مشکلات توالت فرنگی است. معمولا علت پر نشدن مخزن توالت فرنگی به 2 دلیل می باشد:

  • ممکن است دهانه شیر ورود آب، رسوبات زیادی گرفته باشد و آب وارد تانکر نشود.
  • خرابی دریچه پر کننده آب تانکر یا جا به جا شدن آن یکی دیگر از علت پر نشدن مخزن توالت فرنگی است.

برای رفع مشکل پر نشدن مخزن توالت فرنگی می بایست ابتدا اگر گرفتگی در مسیر ورودی آب قرار دارد رفع کرد. زیرا با گذشت زمان ورودی مسیر آب رسوب می گیرد و این امر ورود آب را کند و مخزن را پر نمی کند.

جهت رفع هر نوع از خرابی های توالت فرنگی می توانید از متخصصان حرفه ای کمک بگیرید. متخصصان تعمیر توالت فرنگی تهران در سایت برچسب بدون ایجاد هیچ نوع مشکلی با پیشرفته ترین تجهیزات در کمترین زمان ممکن توالت فرنگی شما را تعمیر می کنند.

توجه داشته باشید چنانچه در تهران ساکن هستید با شماره زیر تماس بگیرید، در غیر اینصورت متخصصین پاسخگو نیستند.


جهت درخواست تکنسین تعمیر توالت فرنگی در تهران روی شماره زیر کلیک کنید:


دلیل پر نشدن مخرن توالت فرنگی
بررسی 2 علت پر نشدن مخرن توالت فرنگی

7_ علت نشت آب از زیر توالت فرنگی چیست؟

چرا توالت فرنگی آب می دهد و دچار نشتی شده است؟ از جمله دلایلی که باعث نشتی توالت فرنگی می شود موارد زیر می باشد:

  • شکستن فلاپر
  • نشتی فلکه فلاش
  • نشتی فلکه پرکن
  • آسیب دیدن عایق کف توالت
  • ترک برداشتن کاسه توالت یا مخزن
  • نشتی لوله فاضلاب

نشتی توالت فرنگی باعث می شود تا دریای از آب در توالت راه بیافتد و آب زیادی اسراف شود. برای بررسی هر یک از مشکلات نشتی توالت بهتر است که از متخصصین این امر کمک بگیرید تا با بررسی دقیق مشکل، بهتر بتوانند این مشکل را حل کنند.

8_ علت کار نکردن دکمه سیفون توالت فرنگی

اگر دکمه سیفون توالت فرنگی شما خوب عمل نمی‌کند و از طرفی هم توالت فرنگی شما از مدلهای قدیمی است، شما می‌توانید با برداشتن درب پوش سیفون، زنجیری را که از دکمه به دریچه خروجی آب متصل است، سفت تر کنید تا تخلیه آب به صورت کامل صورت بگیرد.

در صورت توجه نکردن به این موضوع، توالت فرنگی شما به مرور به دلیل رسوب فضولات دچار گرفتگی می شود. چنانچه این مشکل ایجاد شد می توانید از متخصصین لوله بازکنی تهران برچسب کمک بگیرید. اگر در محدوده ستارخان هستید برای تماس با نزدیکترین لوله بازکنی ستارخان روی دکمه زیر کلیک کنید.


تماس فوری و مستقیم با لوله بازکنی در ستارخان تنها با کلیک روی دکمه زیر:


9_ علت ارتفاع کم آب داخل کاسه توالت فرنگی

علت ارتفاع کم آب داخل کاسه توالت فرنگی این است که لوله پرکننده شما (فلوتر) به نوعی آسیب دیده یا شکسته است. این شلنگ پلاستیکی کوچک و انعطاف پذیر کنترل اصلی سطح آب شما است. هنگامی که مخزن آسیب می بیند، قبل از اینکه مخزن به درستی پر شود، آب قطع می شود.

سوالات متداول از خرابی توالت فرنگی

علت خرابی سیفون توالت فرنگی یا فلاش تانک نکردن چیست؟

✅ فلاش تانک نکردن توالت، از رایج ترین خرابی توالت فرنگی است، و اغلب به این دلیل است که فلوتر آن درست کار نمی کند و توالت فرنگی دیگر آبی نگه نمی دارد.

کند تخلیه شدن آب توالت فرنگی یا علت تخلیه نشدن توالت فرنگی چیست؟

✅ این مشکل ممکن است به دلیل زیاد قرار دادن زانویی های مختلف در سر راه سیفون باشد. برای رفع آن بهتر است از فرد متخصص کمک بخواهید.

از مشکلات رایج توالت فرنگی ها، کدام مورد بیشتر اتفاق میفتد؟

✅ پخش شدن بوی بد فاضلاب و گرفتگی لوله های فاضلاب چاه توالت فرنگی از متداول ترین این مشکلات هستند.

3.3/5 - (20 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: